Daniel Săuca
„Cele mai citite site-uri în primele luni ale anului. Libertatea e primul site după unici, DigiSport şi Digi 24 conduc clasamentul afişărilor” (paginademedia.ro). După zecile, sutele de milioanele de accesări din acest top, s-ar putea zice că lucrurile – în privința audienței media – nu sunt atât de „triste”. „Primele două locuri au fost ocupate în primele două luni ale anului, de două publicaţii din grupul Digi. Site-ul DigiSport a fost cel mai citit, cu aproape 90 de milioane de afişări, în timp ce Digi24 a contorizat 73 de milioane. Podiumul afişărilor este completat de o altă publicaţie sportivă – GSP – editată de Ringier, cu 65 de milioane de afişări în luna februarie, aproape la fel ca în prima lună din 2025. După numărul de afişări, locurile 4, 5 şi 6 sunt ale unor site-uri de ştiri: Libertatea, Stiripesurse şi Hotnews” (paginademedia.ro). Oare câte sute de milioane de accesări ale românilor sunt în social media? Zilnic. S-ar putea spune și că românii sunt conectați online nonstop. O fi de bine? Nu e rea situația nici pentru televiziunile „centrale” (detalii tot pe site-ul menționat). Și nici pentru alte media. Despre presa tipărită, nimic nou „de bine”. Viitorul e doar online? Să vedem și o altă fațetă a problemei media (dincolo de aspecte strict cantitative): „Cele mai puțin utilizate surse de informare pentru elevi sunt: presa scrisă (ziare și reviste) – opt din 10 elevi de liceu și de gimnaziu nu folosesc deloc această sursă; radioul – aproape șapte din 10 elevi de liceu și de gimnaziu nu folosesc deloc această sursă; presa online – peste șase din 10 elevi de liceu și opt din 10 elevi de gimnaziu nu folosesc deloc această sursă” (cji.ro). Dacă tot vorbim de viitor, bine ar fi să fim atenți și la astfel de analize, studii. Pentru că nu doar tinerii, elevii sunt în situația de mai sus. Și, atunci, una din multele întrebări este de unde naiba sunt atâtea sute de milioane de accesări online la presa așa-zis de calitate?